Opstaan binnen hoeveel minuten? [Miss Kitty Cupcakes]

Op zoek naar iets nieuws en vooral leuk en op aanraden van een vriendin, ging ik eens een kijkje nemen op zo’n roller derby training. Het was liefde op het eerste gezicht! Vooral de old school rolschaatsen deden het. Geen futuristische dingen met vier wielen op een rij, maar de gewone 2 aan 2 schaatsen van de jaren stillekes.

Er was natuurlijk wel een klein probleempje… het was al meer dan 20 jaar geleden dat ik op die dingen gestaan had. Niets aan de hand zo bleek. Rolschaatsen is zoiets als fietsen, je verleert dat niet echt en ook al kan je niet rolschaatsen, er is altijd wel iemand bereid om het je te leren.

“Waar ben ik in godsnaam aan begonnen?” Die vraag stelde ik mij de tweede keer dat ik ging trainen… Maar na 5 trainingen kan ik al vertellen: “I’m hooked!”

Al gaat het natuurlijk wel met vallen en (proberen) op te staan. Dat vallen hoort er natuurlijk wel bij, maar net niet op de manier dat je dan meestal tegen de grond gaat . Het opstaan dient binnen de zoveel minuten?… Ah, nee, het waren seconden, oeps! Moet ik nog wat aan werken vrees ik.

Het duw-  en trekwerk van de sport zag ik meteen zitten. Hoe moeilijk kon het zijn van iemand met uw derrière opzij te duwen (zeker met mijn perfect blockersfiguur)? Iemand opzij duwen zonder schaatsen, das geen probleem. Naast roller derby doe ik ook aan thaibox, dus een stootje meer of minder kan er zeker wel bij. Maar iemand opzij duwen op rolschaatsen en zelf niet op de grond belanden, das een ander paar mouwen.

Binnenkort zijn het de eerste assessments, een vorm van derby-examen. Net toen ik dacht dat ik op 35-jarige leeftijd daar voor altijd van gespaard zou blijven! Wel, ik kan u nu al zeggen dat ik ze waarschijnlijk 2 keer zal moeten doen… high school all over again. Er is echter 1 verschil met mijn schoolcarrière en dat is niet de inzet of afwezigheid, maar gewoon het feit dat dat rechtkomen niet echt wil lukken.

Maar we geven niet op en als je het mij binnen een jaar nog eens vraagt wat ik van deze sport vind, dan ga ik mij waarschijnlijk hebben vastgebeten in een andere oefening en ben ik nog even verslaafd aan de sport als nu.

Eigenlijk moet je gewoon eens een poging wagen en je zal zien dat het aanstekelijk werkt. Sporten was nog nooit zo rock’n roll!

Miss Kitty Cupcakes

——————————————–
 

One comment

Geef een reactie

