We are family, I got all my sisters with me!

Eergisteren was het feest op de rolschaatsbaan! We hadden hoog rollend bezoek uit Eindhoven, Rotterdam en Gent en bovendien kregen we weer eens een camera in ons gezicht geduwd (of was het omgekeerd en duwden wij ons gezicht in de camera?). Dit maal was het de toffe bende van Made TeeVee die verslag kwam doen van onze activiteiten. Omdat het ook nog een family day was, stonden er flink wat toeschouwers aan de kant. Redenen genoeg om ons beste beentje voor te zetten!

Vanaf 13 uur was er een bootcamp voor de Eindhovense Rock City Rollers en de Rotterdam Death Row Honeys. De meisjes lieten zich van hun beste kant zien en werkten hard om onder leiding van Miss Lolli Chop hun skills nog wat aan te scherpen. Er werd geskate, gevallen en gestopt dat het een lieve lust was. Ondergetekende wierp af en toe een blik en zag dat het goed was. Well done, babes!

De Beginners van de One Love Roller Dolls kregen nog een vet lesje Blocking 101. E.V. Wonder en An C Hammer waren 2 weken geleden in Londen voor een bootcamp dat geheel in het teken stond van blocking, dus hadden ze veel wijsheid met ons te delen. Zo is het heel belangrijk om echt heel laag te skaten, met je benen vrij wijd uiteen en je kont naar achter. Voortbewegen doe je vooral skullend. Als je een block moet aannemen, moet je vooral ìn de block stappen, zodat je sterk genoeg staat om hem op te vangen. Heel fijn om zo’n uitgebreide theorie te krijgen en te oefenen. We botsten onze schouders en heupen tot ze blauw zagen.

Foto: Made TeeVee

En toen was het tijd voor een training voor op den tellevies. Na een stretchsessie gingen de Beginners en Fresh Meat All Stars jumpen. Over een rijtje lage kegeltjes jumpen was ‘Too easy’, volgens Lolli, dus werden het steeds meer lagen kegeltjes, tot we over een toren van 5 kegeltjes (ca. 40cm) heensprongen. En, echt waar, dat ging buitengewoon vlekkeloos. Trots op ons!

Maar natuurlijk waren de toeschouwers en die van de televisie vooral gekomen om een potje derby te zien. Derrrrrby it is! Maar oeps, ineens waren daar een paar stukken wild vlees die mee wilden doen… Gents vlees! Whaaa! Ik had nog niet eerder tegen spelers van buiten de OLRD gespeeld, dus ik had geen idee waar ik me aan kon verwachten. Damn, deze dames spelen toch al duidelijk op een ander niveau. Ze communiceren efficient, spelen tactisch en werken goed samen. Wonderschoon om te zien en o zo leerrijk, maar tegelijkertijd ook wel confronterend. But hey, het geeft je wel weer een goede indruk van waar we naar toe moeten met ons team en wat ik als individuele derby doll nog te leren heb (veel, heeeeel veel!). Ik hoop dat we snel nog eens samen kunnen spelen en trainen.

Moe, stinkend en bezweet verlieten we het slagveld. Met opgeheven hoofd, ah ja!

——————————————–
 

3 comments

  1. Supercoole blog!

    Afgelopen zondag was pas mijn eerste echte derbytraining, en vond het helemaal te gek!
    Hopelijk tot snel in Antwerpen of Rotterdam!

    Keep on rollin’!

  2. Het was ontzettend leuk! Voor mij was het mijn 2e training. Ik denk dat ik voor ons allemaal kan spreken als ik zeg dat we ontzettend veel geleerd hebben, dingen die we mee kunnen nemen naar onze eigen trainingen. Heel erg bedankt!

Geef een reactie

