Clinic Duty @Gent GO-GO Rollergirls [C.C. Titmouse]

Afgelopen zondag werden we uitgenodigd bij de Gent GO-GO Roller Girls voor een heus roller derby bootcamp in sporthal De Hoge Wal te Ertvelde.

De GO-GO’s zijn al iets langer bezig met roller derby en van die extra ervaring, konden wij als 2e Belgisch team zondag een beetje proeven. Het smaakte vooral zout, warm en wat waterig, als in zweten en afzien!

De 15 minutes of hell-opwarming, zoals ze het zelf noemen, waren dan ook echt hell. Nu spreek ik wel als roller derby n00b, die nog maar sinds augustus actief meetraint. M.a.w: conditie nul! 🙂 Hoe dan ook, die opwarming was niet van de minste (en ik voel er momenteel nog steeds de gevolgen van)!

Pic by Grace Smelly from the GGGRG

Pic by Grace Smelly from the GGGRG

De bootcamp was heel goed georganiseerd, de timings werden stipt gerespecteerd en alle dames kickten serious ass! Twee uur lang hebben we ons beste roller derby voetje voor gezet en onze skills aangescherpt.

We werden onderverdeeld in 3 niveaus. Hoogmoedig als ik was sloot ik aan bij het hoogste niveau, maar moest al snel forfait geven, wegens niet kunnen volgen a.k.a half dood neervallen na 1 tourtje speedline 🙂 Wijselijk begaf ik mij naar het intermediate niveau waar ik erg vriendelijk onthaald werd.

Roze en rood versmolten en de gezellige namiddag werd afgesloten met een goeie Westmalle, as it should be! Geen competitiviteit – gewoon een gezellige teamspirit die de beiden teams oversteeg. En zo hebben we het graag! Ik kijk alvast uit naar de volgende GO-GO-roller derby Clinic!

Xx²

C.C. Titmouse

——————————————–
 

3 comments

  1. 🙂 leuke post! ben blij dat jullie je geamuseerd hebben! Dit was geen echte bootcamp maar eerder een kennismaking met de sport voor alle geïnteresseerden! Bereid jullie dus maar voor op volgend jaar. Dan wordt er zeker een volwaardige bootcamp georganiseerd!

Geef een reactie

